Jumaat, 28 Jun 2013

Baby Don't Cry : Prologue



Baby Don't Cry

Prologue

No one POV 

5 tahun yang lalu...

            "Noona." panggil seorang budak lelaki. "Hmm?" seorang gadis memandang budak lelaki di sebelahnya. "Betul ke noona akan ke Amerika?" tanyanya dengan lurus.Gadis yang dipanggil sebagai noona itu mengangguk.

            "Andwae!Noona tak boleh pergi!" jerit budak lelaki itu.Biarlah semua orang mendengar,tetapi dia tidak mahu kehilangan noonanya.

            Gadis itu mengusap rambut budak lelaki yang dianggapnya sebagai adiknya sendiri. "Mianhae,noona terpaksa pergi.Lagipun,noona nak sambung belajar dekat sana.Noona---" belum sempat gadis itu menghabiskan kata-katanya,budak lelaki itu bangun dan meninggalkannya.

            "Sehun!"

            "Sehun-ah!Dengar dulu penjelasan noona!" dia cuba mengejar budak lelaki itu,namun Sehun berlari dengan laju.

            Gadis itu mengemam bibirnya.Bukan dia sengaja mahu meninggalkan Sehun.Dia telah lama mengenali Sehun.Mereka tidak pernah berpisah,kerana dia sering menemani Sehun dan sebaliknya.

            Tiba-tiba pinggang dipeluk dengan erat.Eun Ah terkejut.Siapa pula yang berani memeluknya? "Noona.Saranghaeyo." luahan itu menyebabkan Eun Ah menekup bibirnya.

            "Se...Sehun-ah...kamu sedar tak apa yang kamu cakap ni?" Eun Ah cuba mengawal suaranya.

            "Sedar,tapi saya nak sangat noona tahu yang saya cintakan noona." balas Sehun dengan jujur.Dia tidak mahu menyimpan perasaan ini dengan lebih lama lagi,dia mahu Eun Ah tahu akan perasaannya.

            Eun Ah hampir terputus nafasnya.

            "Sehun,kamu jangan begini.You're still young,and you don't even know what is love." ujar Eun Ah dengan keluhan.Sehun masih lagi muda,umurnya baru sahaja mencecah 15 tahun.

            "Tak!Saya sayangkan noona,dan saya tahu apa itu cinta!" Sehun membentak.Dia tidak suka apabila tindakannya untuk menyayangi dan mencintai gadis itu dipersoalkan oleh Eun Ah sendiri.

            "Sehun..."

            Sehun terus memusingkan badan Eun Ah dan dia mengucup bibir merah Eun Ah.Eun Ah tidak dapat membuat apa-apa.Selepas itu,dia menampar pipi Sehun dengan kuat.

            Pangg!!!

            Eun Ah terus berlari meninggalkan Sehun yang tergamam.Mianhae,Sehun...dalam hatinya,dia memohon maaf terhadap Sehun.



omg ._. what's next?stay tuned lol.first chapter will be updated tomorrow.or...when I got a free time :)

Suka?Komen sekali eh?Comments are loved...