Rabu, 9 Januari 2013

You Only Love : Chapter 6





Chapter 6 : My future – Hye Jung

4 February 2012

Your POV

           Aku berdiri di hadapan kubur Jae Min.Aku meletakkan bunga segar yang aku beli dari kedai bunga di sebelah.

            “Jae Min,apa khabar sayang?Hari ni omma datang lagi.Hari ni hari kematian kamu.Omma rasa sedih sangat sekarang ni.” aku berkata dengan rasa yang sedih.Tanganku digoyangkan.

            Aku memandang si kecil yang duduk bertinggung di sebelahku. “Omma sedih ke?” tanya si kecil itu.Aku mengangguk.

            “Omma jangan sedih,sebab Min Ji sentiasa akan teman omma.” ujarnya dengan yakin sekali.Petah benar si kecil ini berkata.Dia seperti abangnya.Periang dan petah berkata-kata.Kalaulah Jae Min masih hidup...pasti dia akan bergembira,kerana dia mempunyai seorang adik perempuan yang comel.

            “Thanks,Min Ji.” aku mengusap rambutnya yang sudah panjang.

            Min Ji tersipu-sipu.

            “Say hi to your brother,”

            “Hello oppa.Min Ji harap oppa akan tenang di atas,” kata Min Ji dengan senyuman.

            Aku tertawa.Mungkin dia bermaksud supaya abangnya itu akan tenang di ‘sana’.

jikyeo jugo sipheo neoui jalmotdwin nappeun beoreutdeul kkajido
himdeun nal utge mandeuneun geoya
jom himdeulgetjiman neol saranghae rago maldo halgeoya
meonjeo nae phume oneun nal kkaji


            Telefonku berbunyi.Aku mengeluarkan telefonku itu dari beg tanganku.

            “Yeoboseyo?”

            “Hye Jung!Mana kau pergi?!Kan variety show nak start lagi sejam?” terjah Jin Ah dengan kuat.

            Aku menepuk dahi. “Mian...aku terlupalah...”

            “Lupa?How could you forget?” ah sudah...dia nak membebellah tu.

            “Aaa...give me 30 minutes,nanti aku sampai.” aku terus menamatkan talian.Aku dan Min Ji terus meninggalkan tempat itu kerana aku perlu menghadiri variety show.

            Sampai saja di SBS Studio,aku ternampak Jin Ah yang sedang bercekak pinggang.Macam mak tiri aje lagaknya. “Hah,sampai pun.Ingatkan dah tak reti datang,” sindirnya.

            Aku tersengih. “Jeongmal mianhae,Jin Ah.Aku pergi lawat kubur Jae Min,lagipun...hari ni hari ulangtahun kematian dia,” perlahan aku bersuara.Jin Ah memandangku dengan sayu.

            “Oh ya ke...sorry.Aku ingatkan kau tak nak datang tadi.” dia mengusap bahuku.

            “Pergilah bersiap,” katanya lagi.

            Aku meninggalkan Min Ji bersama Jin Ah.Tiga tahun ini aku lalui dengan pelbagai dugaan dan halangan.Selepas setahun lebih aku tinggal bersama Jin Ah,aku membuat keputusan untuk tinggal sendirian di sebuah penthouse yang aku beli.

            Duit yang aku perolehi untuk membayar penthouse itu adalah wang aku simpan sejak sekian lama.Jin Ah pada mulanya membantah,namun dia akur selepas aku mengatakan bahawa aku tidak mahu menyusahkan dia lagi.

            Ketika usia Min Ji masuk setahun,aku dengan beraninya bersemuka dengan CEO SM Entertaiment,Kim Young Min untuk meminta supaya dia membenarkan aku kembali memulakan karierku semula.

            Kemunculan aku di syarikat itu mengejutkan semua pihak media dan semua orang.Yalah,hampir empat tahun senyap,tiba-tiba kembali semula.Biarpun aku tahu syarikat ini juga adalah syarikat yang dimasuki oleh Jaejoong,aku cuba untuk menguatkan diriku.

            Dalam masa tiga tahu ini,hanya Yoochun saja yang pernah aku jumpa.Yang lain memang aku cuba elakkan.Yoochun memang terkejut dengan kemunculan aku di SM Entertaiment.

            Dia juga tidak menyentuh hal berkenaan hubungan aku dengan Jaejoong.Mungkin dia sudah tahu akan kesudahan hubungan kami itu.

            Jin Ah dan Yuri lagilah,terkejut habis.Mereka berdua kata aku memang buang tebiat dan nak cari nahas.

            Ah!Asalkan aku bahagia!Itu saja yang aku katakan pada mereka.

            “Cik Hye Jung?” suara yang menegur itu membuatkan aku tersedar dari lamunan.Aku memandang si jurusolek dengan hairan.

            “Dah siap,” senyumnya.Aku memandang cermin di hadapanku.Lain benar mukaku ini.Tanpa solekan pun aku tak kisah.Asalkan dapat buat kerja.

            Jam tangan yang aku pakai dipandang.Lagi 15 minit akan bermula.

*****

No one POV

            Jaejoong memandang luar tingkap sebelum mengeluh kecil.Tiga tahun sudah berlalu...Hidupnya kosong,tidak seperti tiga tahun sebelum ini.Dia sedar...dia yang silap.Emosi yang merasuk dirinya kerana kematian Jae Min yang tidak dijangka.

            “Hyung!” panggil Yoochun.

            Jaejoong mengalihkan pandangannya ke arah Yoochun yang sedang berjalan ke arahnya. “Wae?”

            “Hyung,sampai bila hyung nak jadi macam ni?” tanya Yoochun.

            “Sampai bila-bila?Hmm...hyung nak Hye Jung semula,dan semuanya akan jadi lebih bermakna...seperti dulu,” Jaejoong mengukirkan senyuman palsunya.

            Yoochun menggosok dagunya yang licin itu.Dia tahu sesuatu tentang Hye Jung.Hye Jung pernah berhubung dengannya.Malah,dia sendiri tidak menyangka bahawa Hye Jung kembali semula ke dunia hiburan.

            “Fikirkan apa?” Jaejoong hairan dengan Yoochun yang seolah-olah sedang berfikir sesuatu.

            “Ani...cuma hal peribadi,” balas Yoochun dengan senyum.Mungkin...biarlah Hye Jung sendiri menemui Jaejoong dan memberitahu hal sebenar.

            “Jin Ah ada beritahu pasal offer untuk drama terbaru dia ke?” tanya Yoochun pada Jaejoong.

            Jaejoong mengangguk.

            “Hyung tak nak terima?” tanya Yoochun lagi.Jin Ah selama ini tidak pernah sesekali menawarkan tawaran drama pada Jaejoong,walaupun Jaejoong ada berlakon dalam beberapa buah drama.

            “Tunggulah nanti.Lagipun,sekarang ni hyung ada new drama dengan Seung Heon hyung,” Jaejoong membalas.

            “Are you okay,hyung?”

            “Ne.” sepatah Jaejoong menjawab.Hari ni...hari jadinya dan hari ulangtahun kematian Jae Min...

            Sewaktu dia melawat ke tanah perkuburan Jae Min,dia terkejut melihat bungkusan bunga segar yang dibungkus elok diletakkan di kubur Jae Min.Selama tiga tahun,dia sering melihat jenis bunga dan bilangan yang sama diletakkan di situ.

            Siapakah yang mengenali Jae Min selain aku...dan...

            Mungkinkah Hye Jung yang datang setiap tiga tahun ini?!

            Jaejoong memegang dadanya.Yoochun terkejut melihat perlakuan Jaejoong yang agak ganjil itu.

            “Hyung?” Yoochun memegang bahu Jaejoong.Jaejoong hampir tersungkur di lantai.Fikirannya seakan sesak ketika ini.Kemungkinan Hye Jung melawat kubur Jae Min setiap tiga tahun ini membuatkan dia berasa ingin sekali menemui sang isterinya itu.

            Jaejoong memejamkan matanya lalu bayangan Jae Min muncul dan...

            “Opsss!” satu suara membuatkan Jaejoong kembali membukakan matanya.Yoochun memandang seorang kanak-kanak perempuan yang sedang memandang mereka berdua. “Mianhae!” kanak-kanak itu terus berlari ke tempat lain.

            Jaejoong dan Yoochun saling berpandangan. “Comelnya budak tu!” serentak mereka berdua berkata sebelum masing-masing ketawa.

            Jaejoong terasa ingin mengejar kanak-kanak perempuan yang comel itu.Tanpa dia sedari,kakinya laju melangkah mencari kelibat kanak-kanak perempuan itu.

            Kanak-kanak itu sedang duduk di sebuah sofa di lobi SM Entertaiment.Jaejoong mengambil keputusan untuk duduk di sebelah kanak-kanak perempuan yang sedang memuncungkan bibirnya.

            “Hai,” Jaejoong menegur.

            “Hai,”  kanak-kanak perempuan itu membalas.Dia masih lagi memuncungkan bibirnya.Jaejoong tersenyum.



            “Nama kamu siapa?”

            “Min Ji.Kim Min Ji,” balas kanak-kanak perempuan yang menggelarkan dirinya sebagai Min Ji.

            “Umur berapa?”

            Min Ji menunjukkan tiga jari,menandakan umurnya ialah tiga tahun.

            “Tunggu siapa?” tanya Jaejoong.

            “Tunggu omma.Dia sibuk.Auntie Jin Ah pun sibuk...” sekali lagi muncung bibirnya.Jaejoong mahu saja mencubit pipi dan bibir comel itu.

            Ah!Dia kenal Jin Ah ke? Jaejoong menanya dalam hati.

            “Nama uncle,Kim Jaejoong.” Jaejoong memberitahu namanya.Min Jin memandang Jaejoong dan dia mengangguk.

            “Uncle dah ada anak?” tanya Min Ji. “Ada...tapi,dia dah meninggal,” balas Jaejoong.

            Bibir Min Ji membentuk ‘O’. “Kesian uncle...tapi...Min Ji tak ada appa...” mimik mukanya berubah.

            “Mana appa Min Ji?” Jaejoong ingin tahu.

            Min Ji mengangkat bahu. “Min Ji tak tahu,tapi...omma macam sedih je bila Min Ji tanya pasal appa,”

            Jaejoong mengusap kepala Min Ji.

            “Ah!Uncle ni berlakon dalam drama ‘Protect The Boss’ tu ke?!” Min Ji terjerit kecil.Jaejoong mengerutkan dahinya.Eh?Macam mana budak kecil ni boleh tahu? “Yes,dan kenapa?”

            “Saya minat drama tu!Auntie Jin Ah yang selalu pasangkan drama tu kalau Min Ji datang rumah auntie.” Min Ji tersengih.Jaejoong menekup mulutnya.Omo!Kanak-kanak perempuan berumur 3 tahun minat dirinya sendiri?!

            “Uncle cute,macam perempuan...tapi uncle ni lelaki kan?”

            Jaejoong mencubit pipi Min Ji. “Mestilah uncle ni lelaki...”

            And rest...is history...

           Assalamualaikum,sorry for late updates.This year aku dah masuk form 4 and dah tak sempat nak update fanfic macam dulu2 lagi.Sorry sgt2 >.<" Maybe kalau sempat aku akan update,but tak boleh update selalulah...Also,abaikan apa2 yang pelik,sebab nk update cepat2 lol.Keep commenting :D


Suka?Komen sekali eh?Comments are loved...

1 comments:

syafiqah berkata... Reply To This Comment

Bila nk sambung????... nak lg..