Isnin, 24 Disember 2012

You Only Love : Chapter 5






Chapter 5 : Mistake

Your POV

            Jam di dinding ruang tamu menunjukkan ke pukul 7 pagi.Aku berjaga sepanjang pagi itu.Bagasi yang terletak di sebelah sofa aku pandang.Potret yang tergantung di ruang tamu rumah kami aku pandang.

            Wajah Jaejoong,aku dan Jae Min bergembira sewaktu menangkap gambar keluarga pada dua tahun lepas.

            Akan ada lagikah kebahagiaan dalam diriku ini?Apa yang bakal terjadi pada tahun-tahun berikutnya?Adakah Jaejoong akan melupakan aku,membenci aku seperti kini?Adakah kami masih akan berjumpa lagi?

            Persoalannya,aku terluka dengan kata-katanya itu.Benci.Dia kata aku penyebab Jae Min mati.Aku gagal.Orang kata,orang yang mabuk kadangkala berkata jujur berbanding di waktu sedarnya.Mungkin betullah kata orang itu.

            Selepas ini tiada lagi ikatan antara aku dan Jaejoong.Berpisah lebih baik dari terus menderita.Aku akan memulakan kehidupan baru selepas melangkah keluar dari rumah kami ini.

            Aku ada menghubungi peguam kami,Encik Tae Hyun.Aku mahu menguruskan hal kami secepat mungkin,lagi cepat lagi bagus.Tak adalah Jaejoong semakin sakit hati melihat aku dalam kehidupannya.

            Aku bangun dan mengambil bagasi,sebelum melangkah ke luar pintu rumah.Selamat tinggal...Memori yang telah tercipta di rumah kami ini sungguh berharga.Aku terlalu sayangkan dia,namun mungkin kami tidak ditakdirkan untuk bersama.

            Aku berjalan dan melalui kawasan-kawasan perumahan.Selepas menemui sebuah perhentian bas,aku duduk di situ. “Aku nak pergi rumah siapa?” aku baru teringat.

            Telefonku berbunyi,nama Jin Ah tertera di skrin telefon.

            “Hello,Hye Jung-ah?”

            “Hmm,” aku membalas. “Kau baru bangun tidur eh?Sorry...aku sebenarnya saja nak call kau,hehehe,over betul aku ni,” katanya sambil ketawa.

            “Tak,aku langsung tak tidur semalam,” balasku lagi.

            “Mwo?!Kau tak tidur?Kau ni biar betul,kau kena berehat,sebab kau sekarang ni tengah mengandung.Ishhh,Hye Jung...” Jin Ah mulai risau akan aku.Itu membuatkan aku sebak.Aku menangis di talian.

            “Hye Jung,kau menangis eh?”

            “Jin Ah,tolong ambil aku dekat perhentian bas yang dekat dengan rumah aku.Now,” arahku sebelum memutuskan talian.

            I need someone to comfort me now...

            Hon dibunyikan dengan kuat.Aku mendongak.Kelihatan Jin Ah melihatku dengan persoalan.Mestilah dia hairan,tiba-tiba aje aku suruh dia datang ambil aku di bus stop.

            Aku bangun dan membawa bagasi.

            “Heyy,kau ni kenapa?” tanya Jin Ah.

            Aku diam.

            “Kau keluar dari rumah ni Jae tahu tak?” dia tanya lagi.

            Aku tetap diam.

            “Dah bisu eh?” dia tidak puas inginkan jawapan dari mulutku sendiri.

            “Aku dengan Jae akan berpisah,maybe tomorrow when borang tu sampai ke tangan dia,” senafas aku memberitahu Jin Ah.
           
            “Whooaaa,wait a second?Kau nak berpisah dengan dia?!Am I dreaming or what?!” jerit Jin Ah.

            “It’s a reality,dear.Worse reality.” jawabku.

            “Aku...so,as a friend.I want to be a good listener for you.If you don’t mind.Aku tahu kau sedang bersedih,but I think,now you need to think about your future.There’s no Jaejoong and Hye Jung’s life anymore.It’s just you.Kim Hye Jung.” Jin Ah memandangku,dia memegang tanganku dengan erat.

            “Jin Ah...” aku terus menangis di pelukan sahabat baikku itu.Im Jin Ah,seorang penulis skrip,produser dan pernah menjadi pelakon di awal kariernya di bidang hiburan.Aku mengenali dia sewaktu sama-sama menjadi trainer di SM Entertaiment.

            “It’s okay...” Jin Ah menggosok belakangku,dia mahu aku menangis,meluahkan segala rasa yang terpendam di dalam hatiku ini.

            Setelah puas menangis,aku menenangkan diriku.Aku menarik nafas.Sepertinya sedang kelegaan.

            “Jin Ah,you are a good friend.Gomawo,” ucapku kemudian.

            Jin Ah mengangguk sebelum menarik pedal minyak. “Kita pergi makan breakfast ya?”

            Aku mengikut saja kehendaknya.

            Start a good day,Hye Jung.Mulai hari ini,aku kembali single,but not available.

*****

Jaejoong POV

            Hari ini,Tae Hyun menelefonku.Dia memberitahu bahawa Hye Jung telah menfailkan kes penceraian kami.Apa semua ni?

            “Jaejoong,you really make her heart broken,” itu ayat permulaan Tae Hyun.

            “What?” aku bingung.Bagaimana Hye Jung boleh bertindak meminta supaya kami berpisah,sedangkan aku tidak menyuarakan hasrat itu?

            “You’re drunk.Last night.So,kau dah spill out semuanya,” balas Tae Hyun.

            Aku mendengus.Biar betul?

            “You know right?Bila orang mabuk,dia akan lebih jujur.” katanya.Aku terduduk di sofa.

            “Dia dah sign borang tu ke?” tanyaku.Tae Hyun mengangguk. “Dia datang sejam sebelum kau.She’s so relax.Tak macam semalam,masa dia call aku.She said that you’re really mean it.”

            “No way!Aku...aku...”

            “Mungkin dah terlambat,kalaulah kau nak sign,just do it,kalau tak...you need to win her heart back,” Tae Hyun memberikan senyuman padaku.

            Aku menelan liurku.

            “Bagi aku borang tu,I’ll sign it,”

            Tae Hyun menyerahkan borang itu padaku.Kemudian Tae Hyun meminta diri kerana dia mempunyai urusan lain di luar.Aku masih di dalam pejabatnya.Sedang berfikir dan keliru dengan apa yang terjadi.

            Mungkin inilah balasan kerana begitu dingin pada Hye Jung.Sehinggakan Hye Jung membuat keputusan untuk meninggalkan aku.

            Hye Jung...mianhae...bisikku

Bonjour everyone :D HAHA,batak semacam je lepas dpt kamus Europe semalam lol.Okey,short updates je.Sebab aku tak sanggup buat scene ni -.- Don't worry,next chap maybe ke tahun 2012 pulak~Ohoho 

Suka?Komen sekali eh?Comments are loved...

0 comments: