Jumaat, 24 Mei 2013

Forewords:When He Was My Man (Oneshot)




Title : When He Was My Man
Author : Lina Jaejoong/linaniel
Length : Oneshot
Genre: Romance,Love,Slice of Life,Angst,Sad
Inspired by : all DBSK/JYJ's and other kpop songs,well also with Bruno Mars' song 'When I Was Your Man'
Rated : PG 13

Sinopsis:

Jaejoong memandangku dengan rasa yang berbaur.Pandangannya seolah-olah berasa begitu bersalah.Aku memegang tangannya,mahu memberikan sedikit kekuatan untuk dirinya.Aku terdengar keluhan yang keluar dari bibirnya. "Awak okey ke?" tanyaku dengan senyuman.Jaejoong hanya mengangguk.Tiada sebarang suara yang keluar dari bibirnya itu.
"Kenapa ni?" tanyaku lagi.
"Jihyun..." Dia sebut namaku.
"Ya..."
"Let's break up," mendengarkan kata keramat itu,aku terus membulatkan mata.Terkejut.Tergaman dan semuanya ada ketika itu.
"Wae?" suaraku hampir tenggelam.Air mata bakal turun. "Saya dah ada orang lain." serentak itu,aku terus bangun dan meninggalkan Jaejoong di kafe itu.Aku berlari dan menangis pada waktu itu.Oh Tuhan...apa yang sudah terjadi?Mengapa aku harus berpisah dengannya?Aku tersandar di dinding sebuah kedai 24 jam.Nafasku menjadi tidak teratur.
Mungkinkah selama ini layananku tidak cukup untuknya?Aku terfikir.
Atau...sebenarnya aku ini tidak pernah dicintainya?
Apa yang terjadi sebenarnya?

Main Characters:


Kim Jaejoong
-28 tahun
-Teman lelaki Han Jihyun
-Seorang businessman yang terkenal
-Peramah,digilai oleh semua gadis muda kerana kekacakkannya,suka senyum


Han Jihyun
-27 tahun
-Seorang perancang perkahwinan dan mempunyai butik perkahwinannya sendiri.
-Seorang yang suka berdikari,manja dan sering menjaga hati orang lain.





Yang Eun Mi (fictional character)
-25 tahun
-Setiausaha kepada Jaejoong
-Comel dan suka tersenyum


Minor Characters:
-Jung Yunho
-Park Yoochun
-Shim Changmin
-Kim Junsu
-Tiffany (SNSD) and Jessica (SNSD)


Kyaaa *3* Joongie aku hensem X) *sesak nafas tiba2* haha ._. oneshot ni aku tulis aku tgh frust dengan berita psl jae nak kahwin,tup2 rupanya tu tipu je =_= tapi serious aku cakap aku nangis gila2 time tu,dahlah waktu tu lagi beberapa hari nak exam mid year lmao.Aku sayang Jae T.T jgn kahwin,kan kita dah kahwin,kan jae? -.- *pegang baju jae*


Suka?Komen sekali eh?Comments are loved...

0 comments: